Weer terug in de bewoonde wereld. - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Stephan Manie - WaarBenJij.nu Weer terug in de bewoonde wereld. - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Stephan Manie - WaarBenJij.nu

Weer terug in de bewoonde wereld.

Door: Stephan Manie

Blijf op de hoogte en volg Stephan

07 Oktober 2008 | Indonesië, Sorong

Hoi allemaal,

Na een week vliegen ( 7 vluchten) , en daarna een week afzien in de baliemvallei zijn we nu terug in Sorong.
De Baliemvallei was een heel aparte ervaring, 40 minuten met de auto, daarna
starte de trekking , met de oversteek van een blubberrivier waar zelf de locale bevolking tot hun kruis in de blub verdween, wij zijn redelijk schoon naar de overkant gekomen, maar daarn moesten we direct door een wildwaterstroom de oversteek maken, geen brug in de buurt , dus slau opde rug van de porter naar de overkant, en stephan tussen twee porters.
Na een uurtje vlakke weg begon het klimmen ! , steil omhoog , stephans haren ook , want hier had hij helemaal geen zin in, na een dag ploeteren bereikte we een dorpje op 2000m hoogte en we kwamen vanaf het dal, na overleg met de gids hebben we aangegeven dat we dit geen 5 dagen gaan doen, hij heeft toen een aangepaste route gemaakt, terug naar 1700 meter waar het goed toeven was bij een Dani-family , daar hebben we 2 nachten in een hutje geslapen, de mensen zagen er prachtig uit en lijken in eerste instantie heel vijandig , maar in werkelijkheid zijn ze heel lief en super sociaal, de dag erop zouden we de rivier oversteken, maar de brug en de steile klim die daarop zou volgen aan de overzijde, was reden genoeg om nog een keer de route te wijzigen.
Vooral de oudere mensen houden vast aan de oude traditie en het dragen van een koteka,( peniskoker), de jongeren trekken steeds vaker naar de stad Wamena, en dragen westerse kleren.
In Jayapura zijn we ook nog een dag geweest, rondvaart op sentanimeer, eilandje bezocht, museum bij de universiteit bezocht....
Van Jayapura naar Sorong hebben Atie en Marian iets unieks meegemaakt, beiden mochten gedurende de hele vlucht bij de piloten in de cockpit zitten...
Terug in Saoka , aan de zee bij Johan Ang komen we even tot rust...,
alhoewel Laurien zit al weer vol met andere plannen.. ( Stephan zucht }

• 07 Oktober 2008 - 17:26

Abouwmeester:

een goede tijd toegewens in Papua , wij waren verleden jaar in Papua wat je beschrijft komt me zeer bekent voor groeten Stephan http www.hatibersatu.nl

• 21 Oktober 2008 - 13:28

Karin & Raphael :

Hello you two!
    How are you? Did you enjoy diving in Bunaken?
    We are back in Kuala Lumpur and enjoy the nice food here. Tomorrow we fly to Bangkok where we meet our friends.
    It was nice to meet you in Bunaken! See you
    Karin & Raphael