Saoka Animal Care - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Stephan Manie - WaarBenJij.nu Saoka Animal Care - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Stephan Manie - WaarBenJij.nu

Saoka Animal Care

Door: Stephan Manie

Blijf op de hoogte en volg Stephan

27 November 2007 | Nederland, Sint-Michielsgestel

Saoka Animal Care

Op het Resort van Johan , heb ik de meeste tijd doorgebracht, dieren hebben altijd mijn aandacht,
ik zie ze liever in de vrije natuur dan in gevangenschap, echter wordt hier door de bevolking alles wat leeft gegeten. Het kopen van een zeeschilpad van een visser en direct terugzetten in de zee zorgt voor grote hilariteit, maar als je middels een tolk uitlegd dat er vis genoeg is en dat schilpadden populatie bedreigd wordt krabben ze toch even op hun achterhoofd in hun dos kroeshaar.

Vandaar dat er extra aandacht moet worden gegeven dat het behoud van de natuur en de beesten die hier leven van touristisch belang zijn, snorkelaars en duikers komen juist hier voor de schilpadden, "koeskoes", de boomkangeroes zijn uniek voor deze streek, en ook de geimporteerde celebes aapjes zijn heel aandoenlijk.........

Na 3 weken had het door de dorpskinderen gepeste aapje mij in vertrouwen genomen, nadat ik hem regelmatig had voorzien van een lekkere zoete banaan, voornamelijk door de angst voor een lelijke apebeet was ik uit zijn buurt gebleven, echter moest ik voor mijn vertrek op een goede manier afscheid nemen, na ruim een uur zat hij zelf bij mij op schoot en zat vol overgave mijn benen te vlooien.

Studenten van Da Vinci, kunnen middels digitale camera's een mooie verzameling maken van alle excotische flora en fauna die hier te zien is. Veel is voor ons onbekend, ik ben met een stel papua jongens in een holle boomstam gaan vissen, een dag en een nacht weggeweest, we hadden meer dan 90 kilo vis gevangen, echter was in de hele kist elke vis van een andere soort. Om maar te zwijgen over wat we onderweg allemaal voor excotische verassingen tegen zijn gekomen, dolfijnen, vliegende vissen, tonijnen ter grote van een zeehond. etc etc..

  • 30 December 2007 - 15:51

    VERTALING:

    Saoka Animal Care

    Saya meluangkan paling banyak waktu di resortnya Johan, karena saya memang selalu tertarik pada binatang.
    Saya lebih senang melihat binatang di alam bebas ketimbang di dalam kurungan, tetapi penduduk setempat berpendapat bahwa semua binatang yang hidup dapat dimakan. Bilamana se ekor kura-kura laut yang dijual seorang nelayan dikembalikan langsung ke laut lagi, ini akan mengundang keheranan dan ketawa. Bilamana melalui penterjemah diterangkan bahwa kura-kura termasuk binatang langka yang harus dilindungi, untuk mereka hal ini tidak masuk akal.

    Oleh sebab itu kelestarian alam serta dunia satwa sangat penting dan harus mendapat perhatian khusus. Ini merupakan daya tarik bagi pelancong-pelancong untuk snorkeling dan menyelam. Mereka datang untuk kura-kura, “koeskoes”, kanguru pohon yang unik di daerah ini, serta monyet Sulawesi impor yang kelakuannya sangat menawan hati ….

    Se ekor monyet kecil yang selalu digoda anak-anak setempat berlindung kepada saya setelah tiga minggu saya memberinya pisang manis. Sebelumnya saya tidak berani dekat dengannya karena takut digigit. Ketika saya berangkat lagi, selama satu jam dia berada di pangkuanku.

    Para mahasiswa Davinci dapat mengumpulkan data berbagai jenis tumbuhan dan satwa eksotik setempat dengan menggunakan camera digital mereka. Banyak jenis yang belum dikenal. Dengan beberapa pemuda Papua saya pergi memancing disuatu batang pohon berrongga, kami berhasil mendapat berbagai jenis dengan berat total lebih dari 90 kilo. Belum lagi macam macam jenis eksotis lainnya yang kami temui di tengah jalan seperti ikan lumba lumba, ikan terbang, ikan tuna sebesar anjing laut dan lain sebagainya.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephan

Vrijwilligerswerk in Indonesie, Sorong Papua, daarnaast is er meer te zien over andere reizen op mijn portfolio : www.stephan-manie.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 42203

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2009 - 03 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: