Davinci Clinic - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Stephan Manie - WaarBenJij.nu Davinci Clinic - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Stephan Manie - WaarBenJij.nu

Door: Stephan Manie

Blijf op de hoogte en volg Stephan

26 November 2007 | Nederland, Sint-Michielsgestel

Davinci Clinic

Carolin Haumahu is een geweldige Healt Care docente, gedurende ons verblijf in Sorong heeft ze ons meerdere malen verrast. Tijdens ons verblijf op Saoke ontstond er vanzelf een kleine EHBO post, Atie Marian en Laurien hadden veel verbandmateriaal bij en starte spontaan gratis hulp aan
dorpskinderen, veelal hadden ze diepe snijwonden ( kapmes is standaard uitrusting hier ) en door
het scherpe koraal , lelijke wonden aan de enkels of voeten, na enkele dagen was er al zichtbaar resultaat en kwamen steeds meer mensen bij het ontbijt of avondeten op bezoek met allerlei vragen. Primaire hulp is ook nodig in de omgeving van de school, daarom wil Danny ook graag een
praktijkclinic binnen de school opzetten.

- primaire wondverzorging
- voorlichtingsposters preventie malaria
- voorlichtingsposters preventie HIV
- algehele hygiene

Carolin Haumahu zal een begroting gaan maken voor dit project, de basismaterialen zullen moeten worden ingekocht, het is de bedoeling dat de studenten zelf ook mee moeten gaan werken aan dit project, nadenken hoe ze middels giften van bezoekers - websitebezoekers, de mensen in de omgeving gratis kunnen helpen, en hoe ze hun clinic gaan promoten in Sorong en omstreken.

• 30 December 2007 - 15:49

VERTALING:

Davinci Clinic

Carolin Haumahu adalah seorang dosen Kesehatan (Health Care) yang piawai, yang berkali kali membuat kejutan bagi kami selama kami tinggal di Sorong. Selama kami disana, berdirilah suatu Pos Gawat Darurat kecil. Atie Marian dan Laurien membawa banyak kain pembalut dan secara spontan mereka merawat anak anak setempat yang menderita luka iris (oleh parang) atau terkena batu karang yang tajam pada kaki mereka. Setelah beberapa hari sudah nampak penyembuhannya sehingga orang yang datang di pagi atau malam hari dengan berbagai pertanyaan, kian bertambah. Bantuan primer sangat diperlukan di sekolah dan sekitarnya. Oleh sebab itu Danny ingin mendirikan suatu klinik kesehatan di sekolah untuk

perawatan luka
    poster penerangan pencegahan malaria
    poster penerangan pencegahan HIV
    kebersihan secara menyeluruh

Carolin Haumahu akan membuat suatu proposal proyek. Bahan primer/dasar harus dibeli, dan para mahasiswa juga harus berpartisipasi sendiri dalam proyek. Antara lain dengan mengupayakan bantuan perawatan penduduk setempat secara cuma cuma melalui donasi pengunjung / pengunjung situs web serta mempromosikan klinik di Sorong dan sekitarnya.