Siya Hamba in Indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stephan Manie - WaarBenJij.nu Siya Hamba in Indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stephan Manie - WaarBenJij.nu

Siya Hamba in Indonesie

Door: Stephan Manie

Blijf op de hoogte en volg Stephan

23 December 2007 | Indonesië, Batavia

Music connects people

Terwijl de doorsnee Nederlander haar straal voorbijloopt, staan er aan de andere kant van de wereld hordes gillende tienermeisjes op Rebecca Reijman te wachten als ze alleen al het vliegtuig uitstapt.

Haar eerste single kwam op nummer één binnen in de Aziatische MTV-charts, ze staat bijna dagelijks op de cover van magazines als Maxim en Girls, ze is te zien in elk gerenommeerd Indonesisch tv-programma en begin volgend jaar maakt ze haar filmdebuut in Singapore, kortom;
Rebecca is 'hotter dan hot' in het Verre Oosten. In Indonesië is de Haagse 22-jarige Rebecca uitgegroeid tot een heus idool en kan ze niet meer gewoon over straat.

Tevens is Rebecca het voorbeeld voor veel jonge talenten in Indonesie. Herlin en Hentij dromen dan
ook van een mogelijkheid om door te breken met hun zangtalent. Herlin heeft een hele mooie stem en heeft ons verrast tijdens het in Azie razendpopulaire "Karaoke" fenomeen in de uitgaanswereld van Sorong. [ Poolbiljart - Restaurant - Discotheek ]. Hentij heeft ons op een zondag uitgenodigd om mee te gaan naar de kerk, zijn "Sorong Ebenhaezer Choir" zorgde voor kippevel, op de boot van
Sorong naar Crocodile Island ging het koor zingen , "We are marching in the light of God", de bas van de ronkende dieselmotor, het uitzicht, de veelstemmigheid van jong en oud was uniek.

Het klonk ons bekend in de oren; Zuidafrika, we hebben daar in Soweto ook een kerk bezocht,
waar de "Zulu" taal en de zang echt swingt...Siya Hamba,

The light of God,
We are marching in the light of,
The light of God,
We are marching, marching,
We are marching in the light of God.

Melody : PAPUA
Mari jalan dalam trang Tu...han, trang Tuhan
Kita jalan... ayo kita jalan .. ayo kita jalan dalam
Trang Tu...han, trang Tuhan
Kita jalan... ayo kita jalan .. ayo kita jalan dalam

Terug in Nederland, blijkt een vriend van Rebecca een nieuwe collega van mij te zijn, Giano zal medio februari wanneer Rebecca weer even terug is in Nederland een afspraak maken, zodat we
kunnen bekijken of Rebecca tijdens een tour in Indonesie , ook de stad Sorong / Davincy kan gaan bezoeken. zie ook : http://www.rebeccareijman.com/

Het idee is om volgend jaar een videoclip te maken van "Siya Hamba", middels Youtube kan men snel wereldwijd promotie maken voor deze talenten, waardoor de indonesische producenten hopelijk
ook oog krijgen voor deze potentieele zangtalenten op de vele eilanden van Indonesie.