Davinci Tourist Shop - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Stephan Manie - WaarBenJij.nu Davinci Tourist Shop - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Stephan Manie - WaarBenJij.nu

Door: Stephan Manie

Blijf op de hoogte en volg Stephan

25 November 2007 | Nederland, Sint-Michielsgestel

Davinci Tourist Shop

Herlin Sapulette en Hentji Fatary zijn twee geweldige docenten, gedurende ons verblijf in Sorong hebben hun ons meerdere malen verrast. Bij terugkomst ontstond dan ook gelijk het idee om door te pakken, zodat er op de academy een secundaire geldstroom ontstaat; een klein winkeltje in de school waar vrijwilligers/bezoekers/toekomstige touristen papuaproducten kunnen kopen.

- miniatuur bootjes waar de zeenomaden de zee op gaan [ in Saoka reeds productie ervan opgezet ]
- houten duikbrilletjes [ geweldig hoe de jongens in Saoka harpoenvissen ]
- peniskokers "moeten" als souvenir mee als men in Papua is geweest.
- kleine muziekinstrumenten [ trommels en zelfgemaakte gitaartjes ]
- tekeningen/schilderingen [ traditionele papuatekens op doeken ]
- eco-houtsnijwerk [ in Saoka gebruiken ze afval-hardhout , wortelstronken ]
- prachtige kleurrijke gevlochten hoeden [ wij hebben er een paar van Raja Ampat ]
- kleurrijke gevlochten traditionele papua tasjes
- etc etc.........

Hentji Fatary zal een begroting gaan maken voor dit project, het is de bedoeling dat de studenten zelf ook mee moeten gaan werken aan dit project, nadenken over inkoop en verkoopprijs, en hoe ze hun winkel gaan promoten in Sorong en omstreken.

• 30 December 2007 - 15:47

VERTALING:

Davinci Tourist Shop

Herlin Sapulette dan Hentji Fatary ternyata adalah dosen yang piawai. Selama kami tinggal di Sorong mereka seringkali membuat kejutan. Ketika kami kembali, kami terdorong untuk membuka toko/kantor kecil dimana pengunjung atau turis dapat membeli produk khas Papua. Ini dapat memperkuat keuangannya Akademi.

perahu kecil untuk pelaut (di Saoka pembuatannya sudah dimulai)
    kacamata selam kayu (menakjubkan melihat anak anak Saoka memancing harpun)
    koteka sebagai souvenir yang “harus” dibawa dari Papua
    alat musik (gendang dan gitar)
    gambar dan lukisan (traditional Papua diatas kain)
    ukiran kayu eco (di Saoka digunakan kayu keras bekas, akar)
    topi anyaman warna warni dan indah (kami membawa beberapa dari Raja Ampat)
    tas anyaman papua tradisional warna warni
    dll, dll

Hentji Fatary akan membuat anggaran untuk proyek ini. Pada prinsipnya para mahasiswa harus berpartisipasi sendiri dalam proyek ini, mengkalkulasi harga pokok dan harga penjualan, serta cara mempromosikan toko mereka untuk Sorong dan sekitarnya.